מה זה טלמיטינג מה זה טלמרקטינג מה ההבדל בין טלמיטינג לטלמרקטינג

מה זה טלמיטינג? מה זה טלמרקטינג? מה ההבדל בין טלמיטינג לטלמרקטינג?

בעולם העסקים המהיר של היום, צוותי מכירות ושיווק מחפשים כל הזמן דרכים חדשות וחדשניות להגיע ללקוחות ולקוחות פוטנציאליים. גישה אחת ששוב צברה פופולריות  בשנים האחרונות היא טלקומוניקציה, הכוללת פנייה ללקוחות פוטנציאליים או לקוחות בטלפון. עם זאת, ישנן אסטרטגיות ומטרות שונות שביניהן טלמיטינג וטלמרקטינג. במאמר זה, נחקור את ההבדלים העיקריים בין טלמיטינג לטלמרקטינג וכיצד ניתן להשתמש בהם כדי להניע מכירות ולבנות מערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאליים.

 

טלמיטינג במובן של תיאום פגישות עם לידים

טלמיטינג הוא סוג של שירות תיאום פגישות המשמש צוותי מכירות ושיווק ליצירת קשרים עם לקוחות פוטנציאליים. טלמיטינג יכול לשמש גם בעלי עסקים שמשתמשים בחברת טלמיטינג חיצונית כדי להתקשר ללידים בשמם ולקבוע עבורם פגישות. שירות זה כולל בדרך כלל נציגים המתקשרים ללידים בטלפון לאחר שהלידים יזמו קשר על ידי מילוי טופס או הבעת עניין במוצר או בשירות. מטרת נציג טלמיטינג היא לקבוע פגישה עם הליד לשיחה או הדגמה מעמיקה יותר, בדרך כלל מתוך כוונה להכשיר את הליד להזדמנויות מכירה פוטנציאליות.

התהליך עבור שירות טלמיטינג מסוג זה עשוי לכלול:

  • קבלת נתוני לידים מטופס או כלי ליצירת לידים
  • הכנת רשימת לידים ליצירת קשר
  • התקשרות טלפונית ללידים באמצעות תסריט או מדריך שיחה
  • הכשרת הלידים וזיהוי הצרכים שלהם
  • קביעת פגישות לדיון נוסף, בדרך כלל עם צוות המכירות

טלמיטינג יכול להיות כלי רב ערך עבור עסקים ויזמים המעוניינים ליצור קשרים אישיים עם לקוחות פוטנציאליים ולהעביר אותם הלאה לאורך משפך המכירה מבלי לבצע את השיחות בעצמם. על ידי מיקור חוץ של משימה זו לחברת טלמיטינג, הם יכולים להתמקד בהיבטים אחרים של העסק שלהם תוך יצירת לידים ותזמון פגישות להזדמנויות מכירה פוטנציאליות.

 

טלמרקטינג

טלמרקטינג, לעומת זאת, היא אסטרטגיה שיווקית הכוללת שימוש בטלפון כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים. אנשי טלמרקטינג משתמשים בדרך כלל ב-scripted pitches כדי לקדם מוצרים או שירותים ולשכנע לקוחות לבצע רכישה.

טלמרקטינג יכול ללבוש צורות רבות, כולל שיחות יוצאות (שם הנציג הטלפוני יוזם את השיחה), שיחות נכנסות (שם הלקוח מתקשר כתגובה לקמפיין שיווקי), ושיחות קרות (כאשר איש הטלמרקטינג יוצר קשר עם לקוח פוטנציאלי ללא כל פניה או קשר קודם. ).

טלמרקטינג יכול להיות מנהג שנוי במחלוקת, מכיוון שחלק מהלקוחות עלולים לראות בו כפולשני או מעצבן. עם זאת, כאשר נעשה בצורה נכונה, טלמרקטינג יכול להיות דרך יעילה ליצור לידים, לבנות מודעות למותג ולהגדיל את המכירות.

ההבדלים בין טלמיטינג לטלמרקטינג

המטרה הסופית של שירות טלמיטינג היא לקבוע פגישות, אך זו יכולה להיות גם דרך ליצור מערכת יחסים עם לקוחות פוטנציאליים.

טלמרקטינג מתמקד בדרך כלל בביצוע מכירה או בקידום מוצר או שירות, בעוד שטלמיטינג מתמקד בקביעת פגישה עם לקוח פוטנציאלי לשיחה או הדגמה מעמיקה יותר של שירות או מוצר. שיחות טלמרקטינג עשויות להיות כרוכות בניסיון לשכנע לקוח פוטנציאלי לבצע רכישה, בעוד ששיחות טלמיטינג מתמקדות בזיהוי הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי ובקביעת זמן לדיון בצרכים הללו ביתר פירוט.

במונחים של תהליך השיחה בפועל, שיחות טלמרקטינג עשויות לכלול קריאה מתוך תסריט והתמקדות במתן קידום מכירות ספציפי, בעוד ששיחות טלמיטינג הן לרוב יותר שיחות ומתמקדות בבניית מערכת יחסים עם הלקוח הפוטנציאלי. נציגי טלמיטינג עשויים להשתמש במדריכי שיחה כדי לעזור לנווט את השיחה לקראת זיהוי הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי ותזמון שיחת המשך, אך הטון הכללי ממוקד יותר ביחסים מאשר בשיווק טלפוני.

להלן טבלת השוואה המסכמת את ההבדלים העיקריים בין טלמיטינג לטלמרקטינג:

טלמרקטינגטלימיטינג
מטרת השיחה היא למכור מוצר או שירותמטרת השיחה היא לקבוע פגישה
נמענים הם לקוחות פוטנציאליים לרוב לידים קריםנמענים הם לקוחות פוטנציאליים שפנו ביוזמתם ומעוניינים במוצר או השירות
נעשה שימוש בסקריפט לנהל את השיחהנעשה שימוש במדריך שיחה לתמיכה בתיאום פגישות
המטרה היא להשיג מכירות ישירות במהלך השיחההמטרה היא לקבוע פגישה לצורך חשיפת המוצר או השירות
דורש יכולות מכירה גבוהותדורש יכולות תקשורת ושימוש במדריך שיחה

למרות שגם טלמיטינג וגם טלמרקטינג כרוכים בהתקשרות טלפונית עם לקוחות פוטנציאליים, יש להם מטרות וגישות שונות. טלמיטינג ממוקד יותר ביחסים ומכוון לקביעת פגישה, בעוד שטלמרקטינג מתמקד יותר בביצוע מכירה או בקידום מוצר/שירות כבר במהלך השיחה.

בעוד שהמטרה העיקרית של שירות טלמיטינג עשויה להיות לקבוע פגישות, חשוב לציין שהפגישה שנקבעה עצמה יכולה להיות הזדמנות חשובה למכירות או לפיתוח עסקי.

במהלך הפגישה המתוכננת, לנציג מכירות או מקצוען בפיתוח עסקי עשויה להיות הזדמנות לדון במוצר או שירות עם הלקוח הפוטנציאלי, להתייחס לכל שאלה או דאגה שיש להם, ובסופו של דבר לבצע מכירה.

לדוגמה, שירות טלמיטינג יכול לשמש חברת תוכנה כדי לקבוע פגישות עם לקוחות פוטנציאליים שהביעו עניין במוצר שלהם. במהלך הפגישה המתוכננת, נציג יוכל להדגים את התוכנה ולענות על כל שאלה שיש ללקוח הפוטנציאלי, מה שיוביל בסופו של דבר למכירה.

סיכום

בעוד שגם טלמיטינג וגם טלמרקטינג כרוכים בהתקשרות ללקוחות או ללקוחות פוטנציאליים, ישנם הבדלים משמעותיים בין שתי הגישות. Telemeeting מתמקד בעיקר בזימון פגישות עם לקוחות פוטנציאליים, בדרך כלל למטרת דיון נוסף או הדגמות מוצר. טלמרקטינג לעומת זה מתמקד במכירה ישירה, במטרה לסגור מכירה במהלך שיחת הטלפון.

עבור עסקים המעוניינים ליצור קשרים אישיים עם לקוחות פוטנציאליים ולהעביר אותם הלאה לאורך משפך המכירות, שירות טלמיטינג יכול להיות כלי רב ערך. טלמיטינג מאפשר גישה אישית יותר שיכולה לעזור לבנות אמון ואמינות עם לקוחות פוטנציאליים.

אם הבנת את הערך של שימוש בשירות טלמיטינג כחלק מאסטרטגיית מכירות ושיווק עבור העסק שלך, שקול לשתף פעולה עם Sell4U. צוות המקצוענים המנוסים שלנו יכול לעזור לך לייצר לידים, לקבוע פגישות ובסופו של דבר לסגור מכירות נוספות. לפרטים נוספים על שירות טלמיטינג של SELL4U לחץ כאן >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *